Jak dołączyć do DI?
Z roku na rok powiększa się w Polsce Społeczność DI, kolejne placówki sukcesywnie dołączają do Programu.
Tę niezapomnianą przygodę edukacyjną należy rozpocząć udziałem w Szkoleniu dla Nowych Trenerów (organizowanym wczesną jesienią każdego roku szkolnego), a kontynuować po zgłoszeniu Placówki do Programu (późną jesienią) i wniesieniu opłaty licencyjnej.
Zapisanym do Programu Trenerom udostępniany ponad 300-stronicowy pakiet materiałów dydaktycznych DI, przygotowywany dla każdego nowego sezonu, który zawiera wiele wskazówek i ćwiczeń - stanowiących inspirację do poprowadzenia i urozmaicenia zajęć edukacyjnych z Drużynami DI w ciągu roku szkolnego.
Na koniec polskiego sezonu zapraszamy do udziału w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności, wydarzeniu edukacyjnym unikalnym na skalę kraju - odbywającym się wiosną (zazwyczaj w marcu).
Zwycięzcy Polskiej Olimpiady uzyskują prawo reprezentowania Polski na światowych finałach "Global Finals" w USA, odbywających się w maju.
Zgłoszenie Szkoły/Placówki do Programu
Trenerami DI w bieżącym sezonie mogą być osoby, które:
-
Ukończyły dwudniowe Szkolenie dla Nowych Trenerów (wczesna jesień); lub:
-
Prowadziły Drużyny DI w co najmniej jednym z ostatnich 2 sezonów; lub:
-
Ukończyły szkolenie lub były Trenerami DI we wcześniejszych latach - i dodatkowo ukończyły jesienne szkolenie dla Trenerów Zaawansowanych.
Proces zgłoszenia Szkoły/Placówki do Programu DI jest następujący:
-
Podpisanie Umowy Współpracy - pomiędzy Fundacją Rozwoju Kreatywności i Szkołą/Placówką - dot. dołączenia do Programu, wraz z Regulaminem Uczestnictwa w Programie DI (UWAGA! Co najmniej jedna osoba z Placówki musi kwalifikować się jako Trener DI!);
-
Zakup Pakietu Uczestnictwa Placówki (700 zł za cały rok szkolny; obejmuje uczestnictwo 1 Drużyny z Placówki);
-
Wypełnienie elektronicznego formularza dodatkowych danych o Placówce i zgłaszanych do programu Trenerach DI.
-
Trener /Trenerzy z Placówki uzyskują dostęp do Panelu Trenera (tzn. tej strony).
-
Trener wraz z Dyrektorem Placówki zapoznaje się z w/w [2] Zał. 1. Regulaminem Uczestnictwa w Międzynarodowym Programie Kreatywności Destination Imagination w roku szkolnym 2023-24.
-
Dyrektor Placówki wypełnia i podpisuje elektronicznie (lub drukuje, wypełnia, przystawia pieczątkę, podpisuje i skanuje *) w/w [1] Umowę Współpracy i wysyła ją na email: zgloszenia@dipolska.pl.
-
Trener /osoba rejestrująca Placówkę wypełnia w/w [3] Formularz online zgłoszenia Szkoły/Placówki, który (po zatwierdzeniu przez osobę wypełniającą) jest automatycznie przesyłany do Fundacji (a kopia trafia emailem do osoby wypełniającej).
-
Fundacja wystawia fakturę za uczestnictwo Placówki w Programie i przesyła ją emailem na adres/y z Formularza.
-
Placówka na podstawie otrzymanej drogą mailową faktury wnosi Opłatę Licencyjną w wysokości 700 zł, stanowiącą jednocześnie opłatę za pierwszą drużynę ze Szkoły/Placówki.
-
Trener /Trenerzy z Placówki otrzymują emailem Pakiet dla Trenera i Drużyny - zawierający Przewodnik, Kreatywnik, wszystkie Wyzwania Drużynowe, Wyzwania Na Już (oraz wiele innych kreatywnych i praktycznych materiałów do pracy z Drużyną przez cały sezon i jeszcze dłużej).
Drużyny mogą skorzystać też z możliwości zamówienia InstantBOXa, zawierającego materiały do wszystkich Wyzwań Na Już zawartych w Pakiecie. Cena InstantBOX to 350 zł (250 zł dla poziomu przedszkolnego - Wschodzących Gwiazd). Pierwsze trzy Placówki, które zakończyły rejestrację do Programu, otrzymały po jednym InstantBOXie bezpłatnie.
Na zgłoszenia Szkoły/Placówki czekamy do 30 listopada 2023. Nie zwlekajcie zbyt długo - im szybciej zadeklarujecie chęć udziału w Programie, tym szybciej otrzymacie od nas materiały do pracy z Drużyną.
ZGŁOSZENIE DRUŻYNY DO OLIMPIADY
Proces i Dokumenty zgłoszenia Drużyny do XVII Ogólnopolskiej Olimpiady Kreatywności Destination Imagination (Warszawa, 11-13 marca 2024 r.):
Dokumenty, które Trenerzy, członkowie Drużyny oraz ich Rodzice wypełniają przy Zgłoszeniu Drużyny do Olimpiady (do 6 grudnia 2023):
Przydatne przed Olimpiadą:
DOKUMENTY DO OLIMPIADY
Dokumenty te należy wypełnić na komputerze (Word lub PDF), wydrukować, podpisać i zabrać na Olimpiadę (w liczbach podanych niżej - dla każdej Drużyny)!
Formularze PDF można wypełniać w darmowej wersji aplikacji Adobe Acrobat ("Wypełnij i podpisz") lub w ich aplikacji online...
3. Formularze Wyzwania (po 5 egzemplarzy swojego Wyzwania):
4. Progi Punktowe ustalone dla I, II, III i IV poziomu wiekowego w sezonie 2023-24 - Wyzwanie Drużynowe (artystyczne, improwizacyjne, konstrukcyjne, naukowe, społeczne i techniczne) - Punkty Surowe (max 300 pkt):
- I miejsce: min. 200 pkt
- II miejsce: min. 180 pkt
- III miejsce: min. 155 pkt
* Jeżeli ktoś nie ma skanera to można posłużyć się darmową prostą aplikacją na telefon/tablet, która utworzy porządnie wyglądający plik PDF, np. Adobe Scan (adobe.com/pl/acrobat/mobile/scanner-app.html) dla Androida lub iPhone/iPada.
Prosimy tylko umieścić dokumenty do skanowania telefonem w dobrze oświetlonym miejscu!
Zeskanuj kod QR, aby pobrać
aplikację Adobe Scan na telefon/tablet.
DESTINATION IMAGINATION (DI) jest największym na świecie interdyscyplinarnym programem edukacyjnym dotyczącym kreatywności - dla dzieci, młodzieży i studentów.
Nasza historia rozpoczęła się w 1999 w Stanach Zjednoczonych.
-
40+ stanów USA
-
30+ krajów na całym świecie
-
1.000.000+ absolwentów DI na całym świecie
Program zorientowany jest na rozwój kreatywności oraz umiejętności takich jak:
-
Myślenie dywergencyjne, nieszablonowe podejście do rozwiązywania problemów;
-
Design Thinking /myślenie projektowe: research, planowanie strategiczne, kreacja, prototypowanie, wdrożenie, ewaluacja;
-
Zarządzanie projektem, czasem, zasobami;
-
Ekspresja twórcza (storytelling, aktorstwo, scenografia);
-
Współpraca i budowanie zaufania w grupie;
-
Diagnoza potrzeb i oczekiwań;
-
Prezentacja efektów pracy;
-
Spotkanie z Trenerami DI drużyn, które zdobyły złoto w Polsce i USA :-)
Myślenie projektowe, trening twórczości, kompetencje XXI wieku, samodzielność; to tylko kilka haseł, które są nieodłącznymi elementami Programu. Drużyny, o których przeczytacie poniżej, przez cały sezon pracują nad rozwiązaniem wybranego przez siebie, długofalowego, interdyscyplinarnego projektu (Wyzwanie Drużynowe: konstrukcyjne, społeczne, techniczne, artystyczne, naukowe lub zarezerwowane dla drużyn przedszkolnych Wyzwanie Wschodzących Gwiazd). Obok Wyzwania Drużynowego, ważnym filarem programu są Wyzwania Na Już, czyli krótkie zadania wymagające nienagannej współpracy i umiejętności pracy pod presją czasu. Wyzwania Na Już łączą w sobie motywy artystyczne z nauką, technologią, inżynierią i matematyką.
Trenerem programu DI może zostać każdy nauczyciel /edukator /rodzic chcący prowadzić drużynę. Tutaj, podobnie jak w byciu członkiem drużyny - liczą się przede wszystkim dobre chęci, gotowość do działania, chęć poszerzania wiedzy i zdobywania nowych umiejętności.
Trener to przewodnik, mentor, moderator. Jego głównym zadaniem jest towarzyszenie drużynie, moderowanie procesu projektowego, tworzenie okoliczności sprzyjających do bezpiecznej pracy w atmosferze szacunku, współpracy i radości z poszerzania kompetencji.
Osoby chcące zostać Trenerami i pracować metodyką Programu DI uczestniczą w dwudniowym Szkoleniu dla Nowych Trenerów, które odbywają się w wybranych miastach na początku każdego sezonu (roku szkolnego). Odpowiadając na chęć rozwoju Trenerów organizujemy również Szkolenia dla Trenerów Zaawansowanych (uczestniczących w ostatnich edycjach DI lub świeżo przeszkolonych), które każdorazowo są źródłem nowych inspiracji, okazją do poznania kolejnych narzędzi i wymiany dobrych praktyk z edukatorami z całej Polski.